Nissan Z • View topic - Speedfreak över till Facebok????

Speedfreak över till Facebok????

Allmänna diskussioner.

Moderator: Moderator

Speedfreak över till Facebok????

Postby Tahoe » 0:39 , Tue 26 Sep 2017

Satt å klurade lite på kammaren..... Ni som till äventyrs tittar in här märker nog att det tyvärr inte händer så mycket här längre. En del av det hänger nog på att många medlemmar från förr har gått vidare i livet med annat. Bilarna har sålts å så vidare. Man ser på inläggen att de flesta är ett eller flera år gamla. Jag kan tänka mig att ett flertal av de kvarvarande medlemmarna ligger ute på Facebook och harvar, just bara för att det är enklare att nå dit man vill. Det har ju kommit en sida där som heter Z-Club Sweden, där förmodligen en del har hamnat. Flertalet där håller mest på med Datsun 240 - 260 - 280, några 350 370Z och en del 300:or. Sedan finns det ett par utlänska typ 300ZX Z32 Workshop. Det skrivs en hel del på dessa sidor som är läsvärt.
Skulle det inte vara intressant lägga upp en sida som heter "SpeedFreak"? Jag tror nog att en hel del kommer att hitta tillbaka då, därför att det är lättillgängligt. Man skulle göra det som ett enkelt forum utan en massa "rum" att lägga olika frågor i. Finns ju även en "Filsida" när man skapar en dylik grupp där alla bra å ha stickys kan läggas, för många av dom är ju guld värda. Kolla på 300ZX Z32 Workshop hur de har gjort, finns mycket att läsa där. Finns ju även en köp å säljsida som heter Nissan "300ZX köp/byt/sälj" för den som vill kränga iväg nåt. Så kan vi skala av det också. Jag tycker verkligen att SpeedFreak ska se dagens ljus på Fejjan, känns lite modernare. Kanske går att köra parallellt ett tag bara för att se hur mottagandet blir.
Vad tycker församlingen??? ( Om nu någon snubblar in å läser)
Tahoe
Men va fan, klart man ska ha en 300:a.
Z-Club Member 505
Tahoe

Re: Speedfreak över till Facebok????

Postby Robbin » 6:14 , Tue 26 Sep 2017

Jo, tråkigt att det blivit så lite aktivitet här, saknar verkligen "den gamla goda tiden"
Kan ju helt klart vara värt ett försök med FB, men det fina med detta forum är ju att det går så lätt att söka och hitta bra information, det går väl inte på en FBsida?
Robbin

Cars: 300zx -90 mörkgråmetallic
Mods: En hel del överallt
Gallery: http://speedfreak.nu/gallery2/main.php? ... alNumber=2

Postby Tahoe » 10:38 , Tue 26 Sep 2017

Är inte så säker på sökfunktionen, jag vet dock att det finns en rubrik som heter "Filer" där kan man ju lägga mycket av det som ligger som sticky som jag skrev förut. Sedan får man väl kanske acceptera att forumet har blivit lite smalare i och med Facebook. Fördelen är ju att du / medlemmen har direktacces till sidan när man redan är inne på Facebook, vilket jag tror de flesta är i någon form. Sedan så finns ju det mesta i problemväg ett klick bort via Google, eller ställa frågan på sidan, eller någon annan Nissangrupp. Till exempel 300ZX Z32 Workshop där finns det mycket kunskap och bra med aktivitet. Problemet där är tidsskillnaden, de flesta där är från Australien eller Staterna.....
Kollade på Facebook angående namnet "Speedfreak", det dök upp ett gäng gällande musik och snabba bilar. Det ska ju inte hindra, det går ju att döpa sidan till "SpeedFreak for Z" eller nåt liknande. Då har vi även låst namnet internationellt.. :-)
Tahoe
Z-Club Member 505
Tahoe

Postby Tahoe » 10:45 , Tue 26 Sep 2017

Sedan kanske man kan låta den här sidan vara kvar via länk från Facebook så att sökfunktionen och sticky finns kvar, men att man inte kan skriva eller kommentera. Allt i problemväg angående Z:a bilarna har väl dokumenterats under åren, lär väl inte tillkomma direkt något mer. Är man osäker så ställer man frågan på Facebookssidan....

Tahoe
Z-Club Member 505
Tahoe

Postby j-t » 19:28 , Wed 27 Sep 2017

Vi kan väl testa?
Vad heter ni på FB så kan jag fixa lite? (kan skicka pm om ni inte vill posta det här :wink: )
j-t

Cars: Toyota RAV4
Gallery: gallery2.php?g2_itemId=1961

Postby acf » 20:58 , Wed 27 Sep 2017

Fredrik Johansson
Gantofta
Fredrik Johansson
Z club medlem 454 (på den tiden den fanns...)
acf

Cars: 3 * 300 plus jobbsprinter
Mods: mÅnga grejor blir det...
Gallery: gallery2.php?g2_itemId=23199

Postby j-t » 12:01 , Thu 28 Sep 2017

Skapade en stängd grupp som alla kan hitta till en början så kan vi ta det därifrån, bara sök på SpeedFreak så hittar ni den.
j-t

Cars: Toyota RAV4
Gallery: gallery2.php?g2_itemId=1961

Postby Tahoe » 13:13 , Thu 28 Sep 2017

Kanon, snyggt jobbat :-) Finns en massa Speedfreak å söka på. Chansa på Speedfreak.nu :-)
Tahoe
Z-Club Member 505
Tahoe

Return to Allmänt