Nissan Z • View topic - Wolf´s MC quests

Wolf´s MC quests

Privatliv, fester, humor m.m.
Allt som inte passar i övriga sektioner.

Moderator: Moderator

Postby LoneWolf » 21:14 , Sun 07 Sep 2008

Wolf wrote:Image
:P Ögongodis... Är lite sugen på att byta upp mej själv också, lite nyfiket. Vad ligger vridmomentet på och ungefär vart hamnar kurvan?

Har kollat lite på R6 som ett lite nyare substitut för min gamla R7 replika, men nackdelarna med R6 är ju att det inte är upsidedown gaffel, klenare bromsar än jag redan har och vridmomentet hamnar på 56Nm (mer eller mindre obefintligt. jag är ändå rätt nöjd med nuvarande kurva 126Nm vid 8000 rpm och 105hk vid 10.500rpm.
Känns som om jag kommer bli besviken även om R6 har mer hästar så blir kurvtagningen långsammare ut???

Om gixxern kanske ligger bättre till så vore det \:D/ som ett nyköp. =P~
Robin Lundh

Nissan 300 zx TT -91
Nissan 300 zx NA -91
Porsche 996 Carrera 2 -01
VW typ1 -57/69

Sic transit gloria mundi
User avatar
LoneWolf
 
Posts: 2659
Joined: 19:42 , Sat 09 Apr 2005
Location: Trollhättan
Cars: Nissan 300ZX TT Långkaross -91
Nissan 300ZX NA Kortkaross -91
Porsche 996 Carrera 2 -01
VW typ1 -69/57
Mods: Man pillar väl på allt ;)

Postby ThaiJanne » 12:48 , Mon 08 Sep 2008

Åå kortet har du tagit nu Vargen? 8)
Janne j
User avatar
ThaiJanne
 
Posts: 3368
Joined: 12:10 , Sun 06 Jul 2003
Location: Svenljunga

Postby Wolf » 13:48 , Mon 08 Sep 2008

LoneWolf wrote: :P Ögongodis... Är lite sugen på att byta upp mej själv också, lite nyfiket. Vad ligger vridmomentet på och ungefär vart hamnar kurvan?

Har kollat lite på R6 som ett lite nyare substitut för min gamla R7 replika, men nackdelarna med R6 är ju att det inte är upsidedown gaffel, klenare bromsar än jag redan har och vridmomentet hamnar på 56Nm (mer eller mindre obefintligt. jag är ändå rätt nöjd med nuvarande kurva 126Nm vid 8000 rpm och 105hk vid 10.500rpm.
Känns som om jag kommer bli besviken även om R6 har mer hästar så blir kurvtagningen långsammare ut???

Om gixxern kanske ligger bättre till så vore det \:D/ som ett nyköp. =P~


Kollade okså på en R6 -99 men dels satt jag lite sämre till på den och dels så var digital insprut önskevärt och R6 fick inte det förns -03 så det bidrog till att jag valde Gixxern.

Tyvär har jag inte en graf på effektkurvan och tyvär ingen erfarenhet av en annan hoj heller. Tycker dock att effekten kommer rätt tidigt. Det börjar hända grejjer runt 5-6K och efter 8K då tycker jag själv att det är lite läskigt :P och då har man 6K till att dra på ...

Tycker att du ska testköra en Gixxer av 98 årsmodell eller uppåt då de fick digital insprutning från och med 98 har jag för mig :)

Kan vara intressant sedan att höra vad du tyckte ...

Thai Janne wrote:Åå kortet har du tagit nu Vargen? 8)


Jepp :D
User avatar
Wolf
 
Posts: 1851
Joined: 1:00 , Fri 29 Mar 2002
Location: Stockholm
Cars: Nissan 300ZX -91
Volvo V70 GLT -97
Honda Prelude -94
Gallery: gallery2.php?g2_itemId=16154

Postby Wolf » 13:51 , Mon 08 Sep 2008

Detta skall vara från en 2000 GSX-R 750, hoppas det hjälper :)

Image
User avatar
Wolf
 
Posts: 1851
Joined: 1:00 , Fri 29 Mar 2002
Location: Stockholm
Cars: Nissan 300ZX -91
Volvo V70 GLT -97
Honda Prelude -94
Gallery: gallery2.php?g2_itemId=16154

Postby Wolf » 13:52 , Mon 08 Sep 2008

Här kommer en till:

Image
User avatar
Wolf
 
Posts: 1851
Joined: 1:00 , Fri 29 Mar 2002
Location: Stockholm
Cars: Nissan 300ZX -91
Volvo V70 GLT -97
Honda Prelude -94
Gallery: gallery2.php?g2_itemId=16154

Postby LoneWolf » 18:36 , Mon 08 Sep 2008

Wolf wrote:
Thai Janne wrote:Åå kortet har du tagit nu Vargen? 8)

Jepp :D

Tror det var mej han menade :wink: kanske :-?

Ok då ligger den rätt lik R6 i motorkaraktär mao :-k

FÖ: Dynojet är ingen bra grej. jag har dålig erfarenhet av den skiten. sitter tyvärr på min hoj (inte jag som satt dit det) och jag tappar enormt på mellanregistret mellan vridmomentskurvan och hk kurvan. inte alls så jämn som den borde ha varit. :evil:

Tackar för tipset. jag får provköra en sån på bike nån dag om dom har nån inne helt enkelt och jämföra med :D
Robin Lundh

Nissan 300 zx TT -91
Nissan 300 zx NA -91
Porsche 996 Carrera 2 -01
VW typ1 -57/69

Sic transit gloria mundi
User avatar
LoneWolf
 
Posts: 2659
Joined: 19:42 , Sat 09 Apr 2005
Location: Trollhättan
Cars: Nissan 300ZX TT Långkaross -91
Nissan 300ZX NA Kortkaross -91
Porsche 996 Carrera 2 -01
VW typ1 -69/57
Mods: Man pillar väl på allt ;)

Postby Wolf » 13:20 , Tue 09 Sep 2008

LoneWolf wrote:
Wolf wrote:
Thai Janne wrote:Åå kortet har du tagit nu Vargen? 8)

Jepp :D

Tror det var mej han menade :wink: kanske :-?



Aha, ok :)
User avatar
Wolf
 
Posts: 1851
Joined: 1:00 , Fri 29 Mar 2002
Location: Stockholm
Cars: Nissan 300ZX -91
Volvo V70 GLT -97
Honda Prelude -94
Gallery: gallery2.php?g2_itemId=16154

Postby ThaiJanne » 21:50 , Tue 09 Sep 2008

Visst fasen fanns en till varg här ja, va den ensamme jag mena. 8)
Janne j
User avatar
ThaiJanne
 
Posts: 3368
Joined: 12:10 , Sun 06 Jul 2003
Location: Svenljunga

Postby LoneWolf » 16:49 , Thu 11 Sep 2008

Thai Janne wrote:Visst fasen fanns en till varg här ja, va den ensamme jag mena. 8)
Måste jag svara på den frågan öppet eller räcker det med om du vet att ingenting har förändrats sen sist :wink:
Robin Lundh

Nissan 300 zx TT -91
Nissan 300 zx NA -91
Porsche 996 Carrera 2 -01
VW typ1 -57/69

Sic transit gloria mundi
User avatar
LoneWolf
 
Posts: 2659
Joined: 19:42 , Sat 09 Apr 2005
Location: Trollhättan
Cars: Nissan 300ZX TT Långkaross -91
Nissan 300ZX NA Kortkaross -91
Porsche 996 Carrera 2 -01
VW typ1 -69/57
Mods: Man pillar väl på allt ;)

Postby ThaiJanne » 10:36 , Sat 13 Sep 2008

Räcker, hehe
Janne j
User avatar
ThaiJanne
 
Posts: 3368
Joined: 12:10 , Sun 06 Jul 2003
Location: Svenljunga

Postby LoneWolf » 16:53 , Sat 13 Sep 2008

Huga. vart ute och kört en tur på ca 6 timmar med en polare nu.
Följde med honom för att han bytte in sin cykel.
Fingrarna går knappt att skriva med just nu, börjar bli en aning kallt. iom att jag "streetfightat" min pärla så är vindmotståndet otroligt för nacken och den har inte riktigt viljat varva ur på 6:an då jag sitter som ett stort segel men idag var det lagom kallt i luften och den orkade hela vägen. 14k rpm på 6:an uppskattningsvis närmare 300km/h :D
Trodde faktiskt att huvudet skulle lossna efter en stund. korta stunder i dem hastigheterna går fint men nackmusklerna tröttas ut snabbt där uppe och börjar krampa 8-[ .

Nu till sak iaf. hittade mitt bromspapper tyvärr har jag ingen scanner så jag slänger upp siffror istället och hoppas det nöjs med det.
Cykeln då en 750R yama yzf av -94 års modell med dynojetkittade förgasare, och jag hade skrivit fel, eller kommit ihåg fel rättare sagt när jag skrev tidigare inlägg.

Cykeln är bromsad med bakhjulseffekt på:
105,46 hk - 7900rpm (håller bara ett par hk mindre under resten av kurvan till precis innan varvstopp).
146,91 Nm - 5700rpm som sen sakta dalar neråt.
Rätt bra pinkat för en gammal förgasarmoppe :D skulle gissa att effekten är nånstans runt 125hk i motorn men vet inte riktigt vilka förluster man har på en cykel...

För övrigt. det jag INTE gillar med "Dynojet" skit är Air/Fuel mixture som ligger på 14 på tomgång och sedan är väldigt svajig fram till ca 4000rpm där den dimper ner till 10.
Vid 5700rpm är den tillbaka uppe på 12,5 och vajar +/- 0,5 resten av registret.

Låter kanske inte så farligt men att tänka på med cyklar är att stillastående (under bänkning) får dom MER soppa än under körning då nästan alla cyklar är överladdade genom vindmotstånd eller "Force Air" som det kallas.

Cykeln är föresten till salu om någon känner sej sugen :D och till rätt pris.
Kommer lägga mej något under blocketpriser då kåporna inte är dom snyggaste. cykeln är aldrig vurpad men den har vält ett par gånger då stödet senast gick genom asfalten hemma hos brorsan etc.
Robin Lundh

Nissan 300 zx TT -91
Nissan 300 zx NA -91
Porsche 996 Carrera 2 -01
VW typ1 -57/69

Sic transit gloria mundi
User avatar
LoneWolf
 
Posts: 2659
Joined: 19:42 , Sat 09 Apr 2005
Location: Trollhättan
Cars: Nissan 300ZX TT Långkaross -91
Nissan 300ZX NA Kortkaross -91
Porsche 996 Carrera 2 -01
VW typ1 -69/57
Mods: Man pillar väl på allt ;)

Postby Riddler » 16:02 , Sun 14 Sep 2008

Eeeh, ska du sälja redan? :-k
Magnus Strömqvist

"It´s better to burn out than to fade away!"
User avatar
Riddler
 
Posts: 5715
Joined: 13:04 , Fri 19 Jul 2002
Location: Solna

Postby LoneWolf » 16:19 , Mon 15 Sep 2008

Jag har ju haft den 2 sässonger nu.
Är faktiskt inte helt hundra på om jag ska sälja men om rätt bud dyker upp så...
Är mer så att jag är sugen på nåt nyare. tanken att behålla och ändå skaffa en till är inte helt avlägsen, men jag har ju en tendens att bara samla på mej utan att göra mej av med nåt gammalt. försöker ju rensa ibland men det blir ändå som det blir 8-[
Robin Lundh

Nissan 300 zx TT -91
Nissan 300 zx NA -91
Porsche 996 Carrera 2 -01
VW typ1 -57/69

Sic transit gloria mundi
User avatar
LoneWolf
 
Posts: 2659
Joined: 19:42 , Sat 09 Apr 2005
Location: Trollhättan
Cars: Nissan 300ZX TT Långkaross -91
Nissan 300ZX NA Kortkaross -91
Porsche 996 Carrera 2 -01
VW typ1 -69/57
Mods: Man pillar väl på allt ;)

Re: Kan ni tipsa om vart man ska ta MC kort?

Postby Wolf » 12:50 , Mon 06 Jul 2009

User avatar
Wolf
 
Posts: 1851
Joined: 1:00 , Fri 29 Mar 2002
Location: Stockholm
Cars: Nissan 300ZX -91
Volvo V70 GLT -97
Honda Prelude -94
Gallery: gallery2.php?g2_itemId=16154

Re: Kan ni tipsa om vart man ska ta MC kort?

Postby Wolf » 14:15 , Sat 11 Jul 2009

Nästa framme! :D

Det var nog bara någon cm kvar ...

Image
User avatar
Wolf
 
Posts: 1851
Joined: 1:00 , Fri 29 Mar 2002
Location: Stockholm
Cars: Nissan 300ZX -91
Volvo V70 GLT -97
Honda Prelude -94
Gallery: gallery2.php?g2_itemId=16154

PreviousNext

Return to Wastegate

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron