Nissan Z • View topic - Vila i frid

Vila i frid

Privatliv, fester, humor m.m.
Allt som inte passar i övriga sektioner.

Moderator: Moderator

Re: Vila i frid

Postby helge2 » 10:14 , Thu 28 Nov 2013

Hej.

Fint att se eran tråd om Marcus, och tack för er omtanke till oss i familjen. Jag heter Catrin och är/var hans fru..tänkte be er om lite råd.

Det är nu lite mer än 2 år sedan han dog, och hans röda 300:a står fortfarande orörd i garaget med täcket på sig. Jag har startat den i mellan åt, men inte kört med den.. Bilen är en grej som har vart jobbigast att ordna upp, så jag antar att det är därför har jag bara låtit det rinna ut i sanden.

Om man ska lägga ut den för försäljning, kan det vara läge nu? Den behöver kanske lite omvårdnad under vintern av någon som vill mecka? Eller ska jag vänta till våren?

/Catrin
helge2

Cars: nissan300zx

Postby Cobra » 14:47 , Thu 28 Nov 2013

Hej Catrin,
Beklagar verkligen sorgen!

Ang bilen så är det lite beroende på vad det är för skick på bilen, är den startklar och fullt körduglig så kanske en tvätt och en vaxning i vår är allt som behövs för att den ska bli såld med ett bra pris, det är väl inte den bästa årstiden att sälja en sommarbil nu.

Men är det så att den behöver mer arbete så kanske det är bättre att sälja den nu, då köparen har tid på sig att ordna sånt som skulle vara ev fel.

För att summera tänket: är bilen i fint skick och du inte är i behov av platsen, pengar, känslor osv så vänta tills i vår då den förhoppningsvis är mer värd.

Är det så att den inte är i ett bra skick så sälj den nu då det inte spelar så stor roll, för värdet ökar inte om dem är i ett sånt skick.

Vet inte om det finns någon lokal förmåga som är hemma på 300:orna där du bor, om det är så kan man ju fråga om dom vill kika och se i vilket skick bilen är om det inte är något du grejar själv. Fick för mig att ni bodde i skåne trakten, så ACF(Fredrik) kanske du kan höra med isof.

Mvh
Johan
Johan

Nissan 300zx -90
BMW 330 ix Touring -02
Skoda Superb 4x4tdi -15

Albumet
Cobra

Cars: Nissan 300zx -90
BMW e46 330 ix Touring -02
Skoda Superb 4x4tdi -15
Gallery: gallery2.php?g2_itemId=15541

Postby acf » 23:18 , Thu 28 Nov 2013

Catrin, bara ring om du vill att jag ska titta förbi.

0708263573

Kan ju ta nån helg innan jag hinner, men ska gärna göra vad jag kan där.

Sist jag såg bilen så var den i utmärkt skick så jag tror bara den behöver tvätt etc....
Fredrik Johansson
Z club medlem 454 (på den tiden den fanns...)
acf

Cars: 3 * 300 plus jobbsprinter
Mods: mÅnga grejor blir det...
Gallery: gallery2.php?g2_itemId=23199

Postby zoka79 » 19:48 , Tue 03 Dec 2013

Beklagar sorgen.
Håller med cobra angående försäljningen.
Det bästa vore om någon som kan dom bilarna ser på den så du får ut det bilen är värd.
Mvh Södde
zoka79

Cars: nissan 300zx / audi a8 / jeep cherokke/vw transporter/ Skoda pickup/vw bubbla/Audi A6
Mods: t28 turbo 550cc spridare, ic från autobahn 88 , fuelrail,högre bränsletryck, avcr bc,3 tums avgas ferrita,walbro pump,bortagen egr,inga förkattar, proz chip. 6p koppling.Annan lmm,
NYA modds

Styrsystem från emerald, 780cc spridare, dubbla valbro pumpar, ombyggda luftflöde utan lmm
Avgastemp med dubbla signaler, bredbandslambda, racekattar 3"
Och mer blir det.
Och mer blev det!

Postby helge2 » 8:00 , Mon 13 Jan 2014

Tack så mycket för era svar! Jag väntar några månader till då. Sparar ditt nr Fredrik, och hör av mig sen..

Mvh Catrin
helge2

Postby helge2 » 10:13 , Thu 06 Aug 2015

hej igen... bilen står kvar som den gjorde sist jag skrev.. dock så är ett beslut taget, att hans bror tar över bilen och kommer mest troligt sälja den.. e det ok att jag ger honom ditt nummer, ifall han vill ha lite råd?

quote="acf"]Catrin, bara ring om du vill att jag ska titta förbi.

0708263573

Sist jag såg bilen så var den i utmärkt skick så jag tror bara den behöver tvätt etc....[/quote]
helge2

Postby acf » 21:50 , Thu 06 Aug 2015

helge2 wrote:hej igen... bilen står kvar som den gjorde sist jag skrev.. dock så är ett beslut taget, att hans bror tar över bilen och kommer mest troligt sälja den.. e det ok att jag ger honom ditt nummer, ifall han vill ha lite råd?

quote="acf"]Catrin, bara ring om du vill att jag ska titta förbi.

0708263573

Sist jag såg bilen så var den i utmärkt skick så jag tror bara den behöver tvätt etc....
[/quote]

Ok
Fredrik Johansson
Z club medlem 454 (på den tiden den fanns...)
acf

Cars: 3 * 300 plus jobbsprinter
Mods: mÅnga grejor blir det...
Gallery: gallery2.php?g2_itemId=23199

Previous

Return to Wastegate