Hej har lite frågor för den snälle som kan hjälpa mig, har många och är total nybörjare på 300zx.
1. Min turbo ladd mätare står hela tiden på +7 när jag sätter på motorn, dock så använder han turbon hur löser jag detta?
2. Jag har 3 lösa kontakter i min bil 1st (gul hona) uppe till höger på motorn samt 2st (grå hanar) nere till höger på motorn, vart ska dessa sitta blir arg när jag inte hittar några som de ska sitta på.
3. Bilen går bra när man kör med den men den slukar sjukt mycket soppa (ca 2L milen) och jag har hittat ett fel, en bränsle slang läcker vilket jag ska byta imorgon samt ta ut batteriet så ECU'n får en reset, men kan det vara något mer? Den går riktigt tungt på tomgång men när den bli varm så går den riktigt fint.
4. Min cruisecontrol vill inte fungera, den lyser när jag trycker på on men jag får den inte att hålla en hastighet, har tryckt på on därefter resume accel och set coast men inget händer ;(
5. Jag har tänkt att chippa bilen, vill bara veta lite mer vad jag kan få ut av det? Laddtrycket på turbon ökar och antalet HK + vrid men är det något mer som händer? Går den jämnare? Snålare på soppa? Växlar bättre? Vill bara veta vad som händer/blir bättre ifrån org. skick.
6. Har även tänkt att sätta in luft filter samt nytt avgas system, är detta svårt och måste jag göra några större ingrepp för att detta ska fungera?
7. Finns det något annat ni rekomenderar att jag kollar upp så jag får bilen i bra skick och kan känna mig säker?
PS. Är tacksam för alla svar som sagt jag är nybörjare och vill verkligen lära mig, har läst jätte mycket på forumet men jag förstår inte allt därav denna post.
Info om bilen:
Nissan 300zx -90
20100 Mil
Automatlåda
Standardutförande (inga ingrepp gjorda!)

Jeg har liggende Chip og HKS filter til salgs. Kjøp heller skikkeligere SMIC før du kjøper avgas..