Nissan Z • View topic - Erfarenhet av nistune eller standalone

Erfarenhet av nistune eller standalone

Tekniska diskussioner om Z'a bilar.

Moderator: Moderator

Erfarenhet av nistune eller standalone

Postby lelle_b » 22:20 , Sat 02 Jul 2016

Hej på er speedfreakare!
Jag köpte ett projekt i våras, en manuell 91,a 2+2 turbo.
Tyvärr så har jag lite knapphändig information om den.
Iaf så skulle det vara en helrenoverat motor uppborrad 0.5mm med nya lager av en tidigare ägare.
Sen så hade turbona rasat för ägaren innan mig så han köpte ett kit med två gt28.or och monterade innan jag köpte jag köpte den.
Bilen har figurerat på garaget en del och där hade någon skrivit att det satt större spridare i med, men det ser ut att vara original vad jag kan se.
Det sitter en fmic på och bränsletrycksregulator samt ett proz chip. Tyvärr sitter det en snik bc ala pysventil som reglerar trycket idag som jag har ställt ner så att den peakar på 0.95 -1bar för att sen tappa till 0.7.
Nu är jag sugen på att köpa nåt för att styra med så att jag kan höja laddet och plocka mer effekt.
Jag velar mellan att köpa nistune och innovate scg-1 bc/wbo eller ecumaster emu.
Målet är runt 500hp för att jag inte tänkte öppna motorn så länge det funkar.
Nya spridare ska inhandlas för detta samt racekattar eller decat mot mitt dubbla 2.5 tum.
Tanken är att montera samt börja mappa själv som en lärande process därav min fundering.
Jag vet att man är lite låst med nistune om man jämför med standalone men min fundering är om det är enklare att komma igång och göra ändringar själv i nistune utifrån den mappen som ligger i chippet nu mot att skapa en helt ny grundmapp i Tex ecumaster./ lennart
lelle_b

Return to Teknik