Nissan Z • View topic - Race 300

Race 300

Här kan du presentera och diskutera dina projekt.
Endast för Nissan och Datsun, andra märken platsar i Projekt Övriga.

Moderator: Moderator

Postby Thompa » 21:11 , Wed 27 Sep 2006

tog mig friheten att posta din bil på twinturbo.net ;) alltid kul och höra amrikanernas utlåtande ;) ska nog lägga ut den på aussie forumet oxå dom har en helt annan syn på icke usa tunade 300:or ni vet vi kan ju ingen ting här samt att vi har isbjörnar på gatorna ;)

http://www.twinturbo.net/net/viewmsg.as ... id=1868554
The one who have gone to far is the only one who knows how far you can go........
Thompa

Cars: 300zx twinturbo driftcar-91, Datsun bluebirde -81 ca18det, Navara DC, Primera P12

Postby Race300 » 16:33 , Thu 28 Sep 2006

Thompa wrote:tog mig friheten att posta din bil på twinturbo.net ;) alltid kul och höra amrikanernas utlåtande ;) ska nog lägga ut den på aussie forumet oxå dom har en helt annan syn på icke usa tunade 300:or ni vet vi kan ju ingen ting här samt att vi har isbjörnar på gatorna ;)

http://www.twinturbo.net/net/viewmsg.as ... id=1868554

he he ok du kan ju skriva vikten som 2950lbs dom lär väll inte förstå va kg e :)
Race300

Postby Ferox » 19:14 , Wed 03 Oct 2007

Hur gick det med körningarna på GBG open?
Ferox

Postby Race300 » 15:44 , Fri 05 Oct 2007

He he det var kul :) men gick väl inte så bra åkte ut mot en motorstarkare corvette i andra rejset .... trotts en bra start kom han om precis innan mållinjen.... men fick 10 mil körning den kvällen o 5 mil med slicks detta utan polisen inblanding ;)
Race300

Postby Race300 » 21:47 , Tue 08 Jan 2008

en liten uppdatering då motivationen för 300an kommit tillbaka :)

*bygger nya bränsletankar som placeras där baksätet låg förut blir på ca 25 l styck

*Har tillvärkat gjutformar för glasen till targaluckorna skall snart tilverka mina nya targaluckor dyra kilon men dock helt på rätt ställe ;) kanske blir att gjuta dom i kolfiber för lite bling :P

*ksport coilovers beställt 10kgmm fram och 8 kgmm bak....

*byggt nytt växellådsfäste med gammla hängde 2,5 systemet för lågt med nya kommer dubbla 3" att få plats

*kommer även tillverka andra kaross delar i glasfiber allt för att minska vikten + rutor i lexan

och framförallt nya motorbygget bara delarna börjar ramla in från usa snart :roll:
Race300

Postby Nobbe » 3:14 , Wed 09 Jan 2008

Race300 wrote:en liten uppdatering då motivationen för 300an kommit tillbaka :)

*bygger nya bränsletankar som placeras där baksätet låg förut blir på ca 25 l styck

*Har tillvärkat gjutformar för glasen till targaluckorna skall snart tilverka mina nya targaluckor dyra kilon men dock helt på rätt ställe ;) kanske blir att gjuta dom i kolfiber för lite bling :P

*ksport coilovers beställt 10kgmm fram och 8 kgmm bak....

*byggt nytt växellådsfäste med gammla hängde 2,5 systemet för lågt med nya kommer dubbla 3" att få plats

*kommer även tillverka andra kaross delar i glasfiber allt för att minska vikten + rutor i lexan

och framförallt nya motorbygget bara delarna börjar ramla in från usa snart :roll:

Låter kanon! Kommer du göra targaluckorna så det blir som ett plant tak utan alla väck osv? Dvs så det ser ut som ett ordinärt biltak.

Kommer nog vara spekulant på glasfiber huv, skärmar runtom, baklucka, tak å dörr-sidor. så om ni har lust att gjuta upp el sälja pluggarna sen så ha mig i tanken ;)
Nobbe

Postby Race300 » 6:16 , Wed 09 Jan 2008

med targa luckorna har jag gjort så att jag tillverkat samma storlek och fästpunkter som glaset =2 genomgående bultar så enklet att byta nån fördel skall vi ju ha med targatak ;)

dock har jag jag skrapat rent glasen från kantlister etc för att få så bra yta som möjligt.... så när jag bestämt vad för matrial jag vill ha e det bara att finna en lämplig list...

räknar nog med att spara runt 5kg på detta :)
Race300

Postby Nobbe » 17:20 , Wed 09 Jan 2008

Race300 wrote:med targa luckorna har jag gjort så att jag tillverkat samma storlek och fästpunkter som glaset =2 genomgående bultar så enklet att byta nån fördel skall vi ju ha med targatak ;)

dock har jag jag skrapat rent glasen från kantlister etc för att få så bra yta som möjligt.... så när jag bestämt vad för matrial jag vill ha e det bara att finna en lämplig list...

aha..ok :) Hade tänkt mig att gjuta så det ser ut som ett slätt tak om ja ska göra de. :)

Fan, nu blir man lite inspirerad. :) Passa på att bredda skärmarna mm när man gör pluggen:)
Nobbe

Postby Pacman » 1:08 , Thu 10 Jan 2008

Race300 wrote:med targa luckorna har jag gjort så att jag tillverkat samma storlek och fästpunkter som glaset =2 genomgående bultar så enklet att byta nån fördel skall vi ju ha med targatak ;)

Så man kan använda targaluckorna som vanligt då alltså?
Jag är med intresserad av ett par sådana då ifall du får för dig att gjuta...helst i kolfiber då, men glas får ju duga med :wink:
Pacman

Postby Race300 » 6:18 , Thu 10 Jan 2008

jupp bara själva glas-skivan som byts ut... så påverkar ju inte vridstyvheten i karossen heller...

kan nog bli att jag gjuter upp någon extra uppsättning ;) om man bara får tid över till det vill säga :roll:
Race300

Postby Thompa » 11:37 , Thu 10 Jan 2008

ACF har redan gjutigt upp cf luckor finns redan forman MAO
The one who have gone to far is the only one who knows how far you can go........
Thompa

Cars: 300zx twinturbo driftcar-91, Datsun bluebirde -81 ca18det, Navara DC, Primera P12

Postby Twinturbo » 12:39 , Thu 10 Jan 2008

Thompa wrote:ACF har redan gjutigt upp cf luckor finns redan forman MAO

Kompletta, eller bara glaset?

En fråga bara. Varför gjuter du bara upp glasdelen? Hade det inte varit enklare isåfall att byta till lexanrutor?
Medlem #435
Twinturbo

Postby acf » 14:03 , Thu 10 Jan 2008

Twinturbo wrote:
Thompa wrote:ACF har redan gjutigt upp cf luckor finns redan forman MAO

Kompletta, eller bara glaset?

En fråga bara. Varför gjuter du bara upp glasdelen? Hade det inte varit enklare isåfall att byta till lexanrutor?

Jag vart bekväm och fick det gjort och tog bara glaset.
Men hade jag gjort det idag så visst blir ju bara bättre om man kan ta hela med balk.
Fredrik Johansson
Z club medlem 454
acf

Cars: 3 * 300 plus jobbsprinter
Mods: mÅnga grejor blir det...
Gallery: gallery2.php?g2_itemId=23199

Postby Thompa » 14:13 , Thu 10 Jan 2008

TWIN är ju snyggar i cf ;) + känns bättre ur säkerhetes synpunkt men visst tonad lexan var ingen dum ide får någ bli en budget lösning för min del kör på typ 3mm så borde det bli tok lätt allt kan man väll bara ta nån form bar plast och lägga på orginal rutan och värma med varm lufts pistolen
Thompa

Postby Thompa » 14:15 , Thu 10 Jan 2008

ang vikt så har han killen som driver banan där i lindköping gjutigt upp bak luckan i galsfiber var en jävla massa kg han sparde på det i hop med lexan ruta typ 30 kg eler nått??
Thompa

PreviousNext

Return to Projekt