http://www.twinturbo.net/net/viewmsg.as ... id=1868554
Moderator: Moderator
Thompa wrote:tog mig friheten att posta din bil på twinturbo.netalltid kul och höra amrikanernas utlåtande
ska nog lägga ut den på aussie forumet oxå dom har en helt annan syn på icke usa tunade 300:or ni vet vi kan ju ingen ting här samt att vi har isbjörnar på gatorna
![]()
http://www.twinturbo.net/net/viewmsg.as ... id=1868554
Race300 wrote:en liten uppdatering då motivationen för 300an kommit tillbaka![]()
*bygger nya bränsletankar som placeras där baksätet låg förut blir på ca 25 l styck
*Har tillvärkat gjutformar för glasen till targaluckorna skall snart tilverka mina nya targaluckor dyra kilon men dock helt på rätt ställekanske blir att gjuta dom i kolfiber för lite bling
*ksport coilovers beställt 10kgmm fram och 8 kgmm bak....
*byggt nytt växellådsfäste med gammla hängde 2,5 systemet för lågt med nya kommer dubbla 3" att få plats
*kommer även tillverka andra kaross delar i glasfiber allt för att minska vikten + rutor i lexan
och framförallt nya motorbygget bara delarna börjar ramla in från usa snart
Race300 wrote:med targa luckorna har jag gjort så att jag tillverkat samma storlek och fästpunkter som glaset =2 genomgående bultar så enklet att byta nån fördel skall vi ju ha med targatak
dock har jag jag skrapat rent glasen från kantlister etc för att få så bra yta som möjligt.... så när jag bestämt vad för matrial jag vill ha e det bara att finna en lämplig list...
räknar nog med att spara runt 5kg på detta
Race300 wrote:med targa luckorna har jag gjort så att jag tillverkat samma storlek och fästpunkter som glaset =2 genomgående bultar så enklet att byta nån fördel skall vi ju ha med targatak
dock har jag jag skrapat rent glasen från kantlister etc för att få så bra yta som möjligt.... så när jag bestämt vad för matrial jag vill ha e det bara att finna en lämplig list...
räknar nog med att spara runt 5kg på detta
Thompa wrote:ACF har redan gjutigt upp cf luckor finns redan forman MAO
Twinturbo wrote:Thompa wrote:ACF har redan gjutigt upp cf luckor finns redan forman MAO
Kompletta, eller bara glaset?
En fråga bara. Varför gjuter du bara upp glasdelen? Hade det inte varit enklare isåfall att byta till lexanrutor?
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest