Nissan Z • View topic - Race 300

Race 300

Här kan du presentera och diskutera dina projekt.
Endast för Nissan och Datsun, andra märken platsar i Projekt Övriga.

Moderator: Moderator

Postby Race300 » 19:08 , Thu 06 Apr 2006

tanken med ett par sma stag fran bältestaget har även slagit mig far se hur jag löser det i slutändan :-k ..... kommer trolligtvis även att bygga fram till främmre fjädertornet ochsa....
Race300

Postby Thompa » 6:59 , Sat 08 Apr 2006

masch wrote:
Race300 wrote:tjo var och funderade lite igaraget idag och du har ju lixom jag kapat bort all plåt som förut höll imot flexet i fjäder tornen, min tanke var ju att mitt stillen stag jag har skulle ta hand om det nu ..tyvär så fick det inte plats under bältes staget, så nu måste jag lösa det på nått sett antingen sätter man sne stag från bältes stget ner till fjädertornens insida eller så sätter mar ett stag bara i mellan saken är att det lätt ser örnigt ut ??? har du nån plan?? för som det ser ut nu så kommer det flexa på fint :-?
Precis det Thompa har gjort också... Jag tjatar på han att sätta dit en stötta mellan bältesstaget och sidan på stötdämpartornet... Tror att det kan se ganska bra ut.

Men ni båda bygger väl ändå mest för funktion, så vad är det då att fundera på?? Bygg stadigt !!

hehe detta var inlägget som du missa att jag skrev ;)

och sen timmar av burstudering på bilsalongen så har jag nog bestämt mig du vet hur dom hade gjort på porcharna med nya stötdämpar torn i grövre plåt tänkte byga nått sånt och sen stagupp i bältes staget

tanken med ett par sma stag fran bältestaget har även slagit mig far se hur jag löser det i slutändan ..... kommer trolligtvis även att bygga fram till främmre fjädertornet ochsa....

det blir ruggt bra med förstärkning ut till främre tornenoxå, fortsätt fram och bocka ner till rambenen och kapa bort inner skärmarna oxå =DD
The one who have gone to far is the only one who knows how far you can go........
Thompa

Cars: 300zx twinturbo driftcar-91, Datsun bluebirde -81 ca18det, Navara DC, Primera P12

Postby bear » 1:51 , Fri 28 Apr 2006

Hej hopp!

Ja har gar det sakta framat, ser jag! inget nytt?
Jobbar du for mycket i Norge eller? 8)

Sitter i Las Vegas nu, skall forsoka gora slut pa mina sista pengar innan jag kommer hem, 1:a Maj! :wink:

Syns snart mvh Bjorn
Björn Svensson / GBG-Kungälv
http://200sx.kicks-ass.net/bear/
bear

Postby Race300 » 14:38 , Fri 28 Apr 2006

He he händer en hel del :P
här kommer ett par bilder

KÄNSLIGA LÄSARE VARNAS

var inte nöjd med placeringen av motorn dom tilverkade motorfästena samt växellådsfästena vara bara att kasera o börja om från grunden....
\:D/ för att få motorn dit jag vill ha den innebär ett par karossingrepp

Image

:o :o

Image
Race300

Postby Thompa » 14:46 , Fri 28 Apr 2006

wiiiiiiihaa såja här har vi killen som bygger race bil =DD =DD =DD

så sjukt grymt, shit fan vad jag vill bygga om hela min bil nu :D haha fan du är så cool Joel ;)
The one who have gone to far is the only one who knows how far you can go........
Thompa

Cars: 300zx twinturbo driftcar-91, Datsun bluebirde -81 ca18det, Navara DC, Primera P12

Postby Race300 » 17:41 , Sat 06 May 2006

he he men du verkar ju hålla på brorsan thompa :P grr

*bygget av nya kardan tunneln e startat blir i 1.5mm tjock plåt blir lite tynngre än orginal plåten men vill inte försvaga bilen så istället för alla försärkningar i orginal plåten går jag upp i dimension....

*torpeden o främredelen kardantunneln kommer att byggas demonterbar så att man kommer åt baksidan av motorn samt sprängkåpan på växelådan...

*Nya motorfästena e klara

*förhoppningsvis e alla missingparts på väg till sverige så om inget frakt bolag strular till det igen så borde bygget kunna sättas igång på allvar om 2 veckor då jag e ledig i 3 veckor ;)
Race300

Postby birdy » 19:33 , Mon 22 May 2006

Race300 wrote:he he men du verkar ju hålla på brorsan thompa :P grr

*bygget av nya kardan tunneln e startat blir i 1.5mm tjock plåt blir lite tynngre än orginal plåten men vill inte försvaga bilen så istället för alla försärkningar i orginal plåten går jag upp i dimension....

*torpeden o främredelen kardantunneln kommer att byggas demonterbar så att man kommer åt baksidan av motorn samt sprängkåpan på växelådan...

*Nya motorfästena e klara

*förhoppningsvis e alla missingparts på väg till sverige så om inget frakt bolag strular till det igen så borde bygget kunna sättas igång på allvar om 2 veckor då jag e ledig i 3 veckor ;)

Har mappat till 1bar nu, redan då känns den pigg.. Tror du får lätta en hel del till när jag har mappat klart :P om du skall hänga på \:D/
birdy

Postby Race300 » 1:37 , Tue 23 May 2006

he he så det tror du :P

Jupp så en nog fallet denna sommar så passa på o njut :wink: innan det e över o ordningen återställd \:D/ :wink: he he....
Race300

Postby Race300 » 18:22 , Mon 05 Jun 2006

bygget fortsätter även i det härliga vädret.... ett par bilder på det senaste som hänt....

alla rör till buren e färdig kapade lite svetsning återstår på rören som ansluter till främre fjäderbenstornen

Image

Nya kardantunneln med service lucka :D samt infästning av rattstången....
Image

bilen fick något får utsendet ochså efter allt den fått stå ut med ;)
Image

e det någon som har koll på vad som gäller med chassi numret på torped väggen... skulle behöva flytta det sitter lite dumt till just nu.... men det kanske blir gnäll vid ev bes /fordomskontroll ??? :-s
Race300

Postby birdy » 9:47 , Tue 06 Jun 2006

Race300 wrote:

e det någon som har koll på vad som gäller med chassi numret på torped väggen... skulle behöva flytta det sitter lite dumt till just nu.... men det kanske blir gnäll vid ev bes /fordomskontroll ??? :-s

Host host.

Kapa, svetsa, slipa, spackla, slipa, lacka. :-$

Du får komma upp ida igen. Segt att greja själv i garaget!! hehe
birdy

Postby Race300 » 20:42 , Tue 11 Jul 2006

Ett nylackat motorrum :)
Image

bilen ute ur garaget för en välbehövligt tvätt
Image

sedan snabbt in i det trygga garaget igen :P
Image
Race300

Postby birdy » 21:41 , Wed 12 Jul 2006

Så jävla fint allt blir! =DD Längtar tills vi ska ta första provturen!
:oops: Skäms ju över alla skavanker i mitt motorutrymme när man ser v8an på plats i din!.. Har mycket att fixa på min under vintern hehe. Men just nu bara en ny snurra ](*,)
birdy

Postby [JimpA] » 22:03 , Wed 12 Jul 2006

FY FAN VAD GRYMT! :o :D =DD =DD
Jimmy [JimpA] Gehrke
[JimpA]

Cars: Nissan 300zx TT -92
BMW 328i E46 -98
Gallery: gallery2.php?g2_itemId=48496

Postby Thompa » 22:38 , Wed 12 Jul 2006

ja fatiskt !!! det blir riktigt bra dte där!! ser riktigt bra ut med plats oxå!!

min nästa 300:a jag bygger ska jag ha din bil som grund att stå på ;) fast då hoppas jag på att GTR concept(nya skyline) har blivigt värklighet med en rak turbo 6:a i som jag ska stoppa i ... fast det är mulligt med V8..polarn var över nyss med min kylare i hans transam/firebird lite små vässat med avgassarrör...
Thompa

Postby bear » 19:18 , Thu 13 Jul 2006

Jätte fint!! [-o<
Björn Svensson / GBG-Kungälv
http://200sx.kicks-ass.net/bear/
bear

PreviousNext

Return to Projekt