..... kommer trolligtvis även att bygga fram till främmre fjädertornet ochsa....Moderator: Moderator
masch wrote:Precis det Thompa har gjort också... Jag tjatar på han att sätta dit en stötta mellan bältesstaget och sidan på stötdämpartornet... Tror att det kan se ganska bra ut.Race300 wrote:tjo var och funderade lite igaraget idag och du har ju lixom jag kapat bort all plåt som förut höll imot flexet i fjäder tornen, min tanke var ju att mitt stillen stag jag har skulle ta hand om det nu ..tyvär så fick det inte plats under bältes staget, så nu måste jag lösa det på nått sett antingen sätter man sne stag från bältes stget ner till fjädertornens insida eller så sätter mar ett stag bara i mellan saken är att det lätt ser örnigt ut ??? har du nån plan?? för som det ser ut nu så kommer det flexa på fint
Men ni båda bygger väl ändå mest för funktion, så vad är det då att fundera på?? Bygg stadigt !!
tanken med ett par sma stag fran bältestaget har även slagit mig far se hur jag löser det i slutändan ..... kommer trolligtvis även att bygga fram till främmre fjädertornet ochsa....

för att få motorn dit jag vill ha den innebär ett par karossingrepp

Race300 wrote:he he men du verkar ju hålla på brorsan thompagrr
*bygget av nya kardan tunneln e startat blir i 1.5mm tjock plåt blir lite tynngre än orginal plåten men vill inte försvaga bilen så istället för alla försärkningar i orginal plåten går jag upp i dimension....
*torpeden o främredelen kardantunneln kommer att byggas demonterbar så att man kommer åt baksidan av motorn samt sprängkåpan på växelådan...
*Nya motorfästena e klara
*förhoppningsvis e alla missingparts på väg till sverige så om inget frakt bolag strular till det igen så borde bygget kunna sättas igång på allvar om 2 veckor då jag e ledig i 3 veckor

Race300 wrote:
e det någon som har koll på vad som gäller med chassi numret på torped väggen... skulle behöva flytta det sitter lite dumt till just nu.... men det kanske blir gnäll vid ev bes /fordomskontroll ???
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest