Nissan Z • View topic - Golden Z RS

Golden Z RS

Här kan du presentera och diskutera dina projekt.
Endast för Nissan och Datsun, andra märken platsar i Projekt Övriga.

Moderator: Moderator

Golden Z RS

Postby SIR_Pierre » 15:40 , Wed 28 Mar 2007

Ja.. då känner jag att jag äntligen har börjat modda min bil. som ni vet så ville jag inte göra nått alls förrän nybilsgarantin hade gått ut och allmänt så är jag väldigt feg med att sätta på vad som helst på bilen.

har alltid tusen frågar och velar o har mej inför varje grej.
många tankar och planer har ändrats sen jag köpte bilen. skulle först sätta lambodörrar..Nismo konvertera den. osv osv osv
Men grund tanken har hela tiden varit att endast "styla" sånt som ger bättre prestanda och att försöka få 350hk utan överladdning.
ett väldigt högt mål. Men man ska alltid ha höga drömmar. visst det finns lösningar att få 350Hk utan överladdning..men jag har inte den ekonomin.

Enligt mej så ska du trimma en 350Z så behöver du inte bara pengar. utan också tålamod och mod, dels för att det e inte så jättelätt att hitta saker till bilen,och det finns inte så många tester osv om själva grejerna. Läser man på USA forumen så får man väldigt väldigt olika åsikter om varje grej man kollar upp.

här i sverige så anser jag att vi bara har två seriösa killar. så många tack till er Erik och Phille

Så om vi börjar på utsidan så har jag satt på

Splash Guards, ser snyggt ut och hindrar lite från att ha hela bilen nerstänkt på sidorna när det regnat.

Honda S2000 Antenn. Original antennen var alldeles för lång och ful.
Image
Tonade Rutan baktill och dom två små för att jag inte vill att folk ska se om det ligger grejer där bak. Ångrar mej lite att jag tonade så mörkt för man ser inte den snygga bågen då. har funderat lite smått på att sätta ett Lysande Z där på bågen (finns färdiga kitt) som lyser när man bromsar tror jag..men nje..tror det är lite för bling för min del just nu.

satte Guldiga Z emblem bak och fram. vissa tycker det är jättebling men jag tycker det passar in mycket bra. och det var mest för att jag inte ville att det skulle stå nissan nånstans på bilen.
Image

Och så fick jag fixat så jag har liten skylt fram lagligt..mycket nice.

NISMO Prylar: Mattor, är inte så glad för dom faktiskt för att förar mattan har en liten plast/gummi platta som mina hälen på mina skor fastnar i ständigt.
Image
Har beställt Bälted pads.. mest för att töserna gnäller att bältet skär in på dom när jag bromsar ;).
Image

ser inte så jävla original ut..men men.

Olje och Kylar lock, det är enbart utseendemässigt dock
Image
Ett Nismo märke på navigator luckan.
och beställt Nismo emblem att ha på bilen fram och baktill.
Image
känner mej lite osäker på denna biten..känns fel att dekaltrimma..men å andra sidan så har jag ju mer HK än Nismo bilen(300hk).

Aluminium instegslister..fanns tyvär inte i Nismo därifrån jag beställde.
Image

Sen till Prestandan.
Det första jag gjorde efter superstage var att byta till bredare och bättre däck, är inne på 3e omgången däck nu minst.
Numera kör jag med 245 fram och 265 bak (original 225/245)
är sugen på R däck men tror det är onödiga pengar eftersom det MAX e 2 banträffar om året tyvär.
denna omgången blir det nog Yokohama ASV Sport.. åsikter?

sen blev det Radiator Guide..en kromad för att det inte fanns i kolfiber, den ska ju då stänga av så luften går där den behövs som mest. Tror dock inte den gör nån nytta alls nu med det CAI jag har idag (K&N)

Image

K&N Typhoon insuget är mycket bra. det sitter ett öppet filter i en kolfiberbox och därifrån går det ett rör ner till fronten för att hämta upp kallluft. det ska ge 10.6hk på hjulen, detta gör att jag slipper ta bort min spolarvätska tank och slipper rengöra filtret så ofta som dom andra CAI kräver.

Image

Nismo Avgassystem. från kattarna o bak,även Y biten,kanske inte det som ger mest HK men låter mest lagom/original och ser nästan helt original ut.
Image

Stillen jordningskitt
Image
Kinetix nya V+ plenum som redan "innehåller" en spacer. med detta plenumet så ska jag inte behöva byta staget.
Image

Tror inte den skulle klara av om jag satte kompressor på bara....

och så blev det Test pipes. hoppas det inte strular med motorlampan nu bara. (jag har inte satt på dessa grejer än)
Image

tror det var allt hittills.Om jag är optimist och bara plusar vad dessa grejer ger på hjulen var för sej så ska jag ha 333hk

nästa steg är ju bromsar jag jag beställde av Peansweden på japmeet...dvs måånga månader sen. det jag har beställt är
Skivor fram Performance Friction 2-delad (fullflytande) med nav i alu 4000kr styck
ska visst vara helt nytt och jättejättebra.

DBA 4000 slitsade skivor bak (par): 4530:-(finns inte PFC till bak)

Stålomspunna slangar, StopTech: ~1200 fram, ~900:- bak

Belägg Carbotech XP8: 1760:- fram, 1590:- bak

dessa grejer har alltså inte kommit så har ni råd,tips eller åsikter så lyssnar jag ,

i annat fall så tror jag det blir D2´s grejer fram och nått annat bak.

sen vill jag fixa på nått sätt så jag får kylning till bromsarna.. exakt hur vet jag tyvär inte. Stillen hade visst nån slang sats men då måste man ha deras front.. tror jag ska kunna göra nått liknande .

Sen väntar jag på att TS motor ska få programvara till min bil för Unichip.
samma där..tips på nått annat så säg,för givetvis måste jag mappa om bilen, vet inte om jag ska ta bort varvspärren.

Polarn försöker konvertera mej till etanol konvertering :wink: men jag tror inte det är nått för mej...nackdelar med etanol?

innan jag mappar den så kommer jag givetvis byta headers. tror det kommer bli Megan racing enbart för att dom är billigast.

det ska på ett Pulley kitt med när Phille tar ork men jag tror inte det har nån betydelse i mappningen.

sen finns det en massa tankar.. Coilovers..andra stolar,mer stöd, slippa glida runt och lätttare.. Kompressor..fälgar(men måste vara mycket lätta annars byter jag inte) Fusion kolfibethuv..osv osv.. Är riktigt sugen på en Nismo vinge i Kolfiber...behöver lite tryck på rumpan och tycker den ser original/snygg ut..kommer lacka den även om det är kolfiber..en kolfiberläpp i fronten vore snyggt med.

en liten prislista på grejer som jag "SKA" ha
har räknat på billiga prylar nu

Megan Racing Headers 4600kr ( är i billigaste laget..vet inte om jag litar på dom.annars kostar det med det dubbla för annat fabrikat)

Megan racing Coilovers 13220kr (eller D2) samma sak där. kostar 20.000kr annat fabrikat

Pulley Kitt lätt begagnad. suttit på men aldrig använt

Unichip så fort dom får det till min bil ca 6000kr

och bromsar då.. blir tyvär inga nya OK eftersom jag måste snåla
Skivor fram Performance Friction 2-delad (fullflytande) med nav i alu 4000kr styck

DBA 4000 slitsade skivor bak (par): 4530:-

Stålomspunna slangar, StopTech: ~1200 fram, ~900:- bak

Belägg Carbotech XP8: 1760:- fram, 1590:- bak

om jag inte köper D2 racing 8 kolvs OK,365 skivor och klossar för 16000kr. men det e bara fram

Däck ca 10000kr

Nismo vinge i Kolfiber lackad o monterad ca 6000kr

vilket blir över 60.000 kr som allra billigast räknat

och då har jag inte alls räknat monterings pengar på nått av det.

sen då så SKULLE jag VILJA ha Nismo 19 tummare,hela nismo kjolpaktet,Kolfiber huv och en Rotrex kompressor.
men då behövs den nya stakar, ny koppling och då lättat svänghjul osv osv osv osv

och lätt räknat så är det en 150.000kr där.... och sen då lätta stolar,kolfiber lucka osv osv osv...finns nog inget stopp

är väldigt rädd för försäkrings höjningen som kommer i sommar...

Bilder http://speedfreak.nu/modules.php?set_al ... _album.php[/img]
Last edited by SIR_Pierre on 13:28 , Fri 14 Sep 2007, edited 3 times in total.
SIR_Pierre

Cars: 350Z-RS
Mods: MYCKET!

Postby IZEMAN » 15:58 , Wed 28 Mar 2007

Mika kumpula ;) Motala Member nr 017

Nissan Z-Club Sweden

http://www.garaget.org/?car=5870

Riktigt fiin , Motala ice bilen är unik i det skicket och dom miltalen finns det inte många av !
IZEMAN

Postby SIR_Pierre » 16:15 , Wed 28 Mar 2007

IZEMAN wrote:http://www.hopupracing.com/cafiraconi35.html

yes yes men Coz hade inte när jag beställde dom andra grejerna
SIR_Pierre

Postby SIR_Pierre » 10:47 , Tue 03 Apr 2007

jahapp.. nu fick jag panik och kunde inte vänta längre ang det med vilka bromsar jag ska ha.. har haft frågan i huvudet sen japmeet.. bilen ska besiktigas i morgon och jag msstänker att jag kommer få en 2a pga mina verkligen slitna bromsar,

så jag beställde det jag fick tag på snabbast. kommer inte ha dom tills i morn men jag kan iallafall visa upp ett kvitto att jag har köpt men dom inte har levererats än.

det fick bli EBC skivor och deras Yellow stuff klossar
Goodrigde stålomspunna slangar

sen beställde jag även Megan Racing coilovers
och Megan Racing Grenrör

vad kan grenrör ge i hk? har sett dynos på +20hk men det tror ja inte på alls.

ska tjata på phille så jag har pulley kittet samtidigt också.

e det nått mer jag behöver`? tänker mest nu på väghållningen tror jag nu när jag ska byta coilovers....andra stag eller nått?

hur mycket ska jag sänka bilen för att ändå kunna använda den i trafiken?

http://www.meganracing.com/products/pro ... 7&catid=93

http://www.meganracing.com/products/pro ... 7&catid=67
SIR_Pierre

Postby SIR_Pierre » 21:29 , Thu 05 Apr 2007

ja då var Test pipes,Plenum och jordnngskitt monterat idag.

passformen var ju inte perfekt om man säger så..kablarna kunde man lika gärna gjort själv. motorkåpan passar inte med det nya plenumet..och den låter alldeles för mycket..och några extra HK är där inte..

så som tips till er som ska byta til test pipes..ta dom resonerade(ljuddämpnning)

vart kan jag ladda upp en ljudfil?
SIR_Pierre

Postby Chiefryback » 11:17 , Fri 06 Apr 2007

Kul med 350 projekt!
Får du kärran mappad sen kommer den säkert att bli lite roligare :)
Chiefryback

Postby SIR_Pierre » 12:12 , Fri 06 Apr 2007

jo absolut så måste jag mappa den.. luft värdena är ju långt ifrån originalt

så efter jag fått på Pulley kitt och Grenrör så måste jag mappa.. för nästa steg i trimningen är dyrt som fan och jobbigt..
SIR_Pierre

Postby SIR_Pierre » 0:27 , Mon 09 Apr 2007

http://speedfreak.nu/forums/viewtopic.p ... highlight=

kylningen till bromsarna..

(mest för att spara till mej själv)
SIR_Pierre

Postby SIR_Pierre » 0:19 , Wed 18 Apr 2007

är så sugen på att etanol konvertera just idag.. mailade itsfun och fick svaret

Hej! Tyvärr, den bilen är tyvärr för krånglig att göra för att det skavara värt arbetsinsattsen. Med vänliga hälsningar: Jocke Qvarnström

men TS motor sa att det inte var omöjligt.. sen så stolar..åååh har fastnat helt på att jag måste ha andra lättare stolar men med bra svankstöd..det e problemet

och givetvis ..ska man ha stolar så ska man ha 4punkts bälte med.. o hur fäster man det?
SIR_Pierre

Postby SIR_Pierre » 17:33 , Wed 18 Apr 2007

va hos nissan idag och släckte min motorlampa..den började lysa pga mina test pipes även om den inte skulle det...så jag köpte nån slags distans att sätta mellan lambdan och rören ...så får vi se om det hjälper

sen fick ja bromsarna idag..Yellow stuff är GROVA!...som en tegelsten....tunga var skivorna som FAN..trodde jag inte.

Slangarna dröjer...nån som vet om vår bil har 6 eller 8 slangar?

Image
SIR_Pierre

Postby Thompa » 19:53 , Wed 18 Apr 2007

det är därför man ska ha bromsar med "flytande" nav i alu!!
The one who have gone to far is the only one who knows how far you can go........
Thompa

Cars: 300zx twinturbo driftcar-91, Datsun bluebirde -81 ca18det, Navara DC, Primera P12

Postby SIR_Pierre » 23:35 , Wed 18 Apr 2007

Thompa wrote:det är därför man ska ha bromsar med "flytande" nav i alu!!

jepp men efter ha väntat juni-april så sket jag i att vänta längre..får bli dom nästa gång
SIR_Pierre

Postby masch » 8:20 , Thu 19 Apr 2007

SIR_Pierre wrote:ska man ha stolar så ska man ha 4punkts bälte med.. o hur fäster man det?

I buren såklart ;)
Om jag inte var så ödmjuk, så skulle jag vara perfekt!
Nissan 300ZXTT -90
masch

Cars: Z32TT -90
Audi A3 2,0Tq -07

Postby SIR_Pierre » 9:02 , Thu 19 Apr 2007

masch wrote:
SIR_Pierre wrote:ska man ha stolar så ska man ha 4punkts bälte med.. o hur fäster man det?

I buren såklart ;)

verkar som om det inte behövs faktiskt..Sparco har en Harness bar som man fäster vid original bältena o sen fäster dom nya i den
SIR_Pierre

Postby Thompa » 18:32 , Fri 20 Apr 2007

kan ju vara smidigt men om du inte är feg för att borra i bilen så är det ju bara dra hål nånstans och bulta dom genom karossen med FETA brickor!!! seriösa bältes tillvärkare brukar skicka med fäst ögglor .. kostar ju ingen lite tid och kanske nån bärsa till en plare frö det är svårt att vara på båda sidor om bilen själv

mina sido ögglor har jag satt i orginal bältes infästningen om jag inte minns fel så är det 7/16 " gänga i säkerbälten (standard i alla bil modeller) om man behöver modda lite
The one who have gone to far is the only one who knows how far you can go........
Thompa

Cars: 300zx twinturbo driftcar-91, Datsun bluebirde -81 ca18det, Navara DC, Primera P12

Next

Return to Projekt