har alltid tusen frågar och velar o har mej inför varje grej.
många tankar och planer har ändrats sen jag köpte bilen. skulle först sätta lambodörrar..Nismo konvertera den. osv osv osv
Men grund tanken har hela tiden varit att endast "styla" sånt som ger bättre prestanda och att försöka få 350hk utan överladdning.
ett väldigt högt mål. Men man ska alltid ha höga drömmar. visst det finns lösningar att få 350Hk utan överladdning..men jag har inte den ekonomin.
Enligt mej så ska du trimma en 350Z så behöver du inte bara pengar. utan också tålamod och mod, dels för att det e inte så jättelätt att hitta saker till bilen,och det finns inte så många tester osv om själva grejerna. Läser man på USA forumen så får man väldigt väldigt olika åsikter om varje grej man kollar upp.
här i sverige så anser jag att vi bara har två seriösa killar. så många tack till er Erik och Phille
Så om vi börjar på utsidan så har jag satt på
Splash Guards, ser snyggt ut och hindrar lite från att ha hela bilen nerstänkt på sidorna när det regnat.
Honda S2000 Antenn. Original antennen var alldeles för lång och ful.
Tonade Rutan baktill och dom två små för att jag inte vill att folk ska se om det ligger grejer där bak. Ångrar mej lite att jag tonade så mörkt för man ser inte den snygga bågen då. har funderat lite smått på att sätta ett Lysande Z där på bågen (finns färdiga kitt) som lyser när man bromsar tror jag..men nje..tror det är lite för bling för min del just nu.
satte Guldiga Z emblem bak och fram. vissa tycker det är jättebling men jag tycker det passar in mycket bra. och det var mest för att jag inte ville att det skulle stå nissan nånstans på bilen.
Och så fick jag fixat så jag har liten skylt fram lagligt..mycket nice.
NISMO Prylar: Mattor, är inte så glad för dom faktiskt för att förar mattan har en liten plast/gummi platta som mina hälen på mina skor fastnar i ständigt.
Har beställt Bälted pads.. mest för att töserna gnäller att bältet skär in på dom när jag bromsar
ser inte så jävla original ut..men men.
Olje och Kylar lock, det är enbart utseendemässigt dock
Ett Nismo märke på navigator luckan.
och beställt Nismo emblem att ha på bilen fram och baktill.
känner mej lite osäker på denna biten..känns fel att dekaltrimma..men å andra sidan så har jag ju mer HK än Nismo bilen(300hk).
Aluminium instegslister..fanns tyvär inte i Nismo därifrån jag beställde.
Sen till Prestandan.
Det första jag gjorde efter superstage var att byta till bredare och bättre däck, är inne på 3e omgången däck nu minst.
Numera kör jag med 245 fram och 265 bak (original 225/245)
är sugen på R däck men tror det är onödiga pengar eftersom det MAX e 2 banträffar om året tyvär.
denna omgången blir det nog Yokohama ASV Sport.. åsikter?
sen blev det Radiator Guide..en kromad för att det inte fanns i kolfiber, den ska ju då stänga av så luften går där den behövs som mest. Tror dock inte den gör nån nytta alls nu med det CAI jag har idag (K&N)
K&N Typhoon insuget är mycket bra. det sitter ett öppet filter i en kolfiberbox och därifrån går det ett rör ner till fronten för att hämta upp kallluft. det ska ge 10.6hk på hjulen, detta gör att jag slipper ta bort min spolarvätska tank och slipper rengöra filtret så ofta som dom andra CAI kräver.
Nismo Avgassystem. från kattarna o bak,även Y biten,kanske inte det som ger mest HK men låter mest lagom/original och ser nästan helt original ut.
Stillen jordningskitt
Kinetix nya V+ plenum som redan "innehåller" en spacer. med detta plenumet så ska jag inte behöva byta staget.
Tror inte den skulle klara av om jag satte kompressor på bara....
och så blev det Test pipes. hoppas det inte strular med motorlampan nu bara. (jag har inte satt på dessa grejer än)
tror det var allt hittills.Om jag är optimist och bara plusar vad dessa grejer ger på hjulen var för sej så ska jag ha 333hk
nästa steg är ju bromsar jag jag beställde av Peansweden på japmeet...dvs måånga månader sen. det jag har beställt är
Skivor fram Performance Friction 2-delad (fullflytande) med nav i alu 4000kr styck
ska visst vara helt nytt och jättejättebra.
DBA 4000 slitsade skivor bak (par): 4530:-(finns inte PFC till bak)
Stålomspunna slangar, StopTech: ~1200 fram, ~900:- bak
Belägg Carbotech XP8: 1760:- fram, 1590:- bak
dessa grejer har alltså inte kommit så har ni råd,tips eller åsikter så lyssnar jag ,
i annat fall så tror jag det blir D2´s grejer fram och nått annat bak.
sen vill jag fixa på nått sätt så jag får kylning till bromsarna.. exakt hur vet jag tyvär inte. Stillen hade visst nån slang sats men då måste man ha deras front.. tror jag ska kunna göra nått liknande .
Sen väntar jag på att TS motor ska få programvara till min bil för Unichip.
samma där..tips på nått annat så säg,för givetvis måste jag mappa om bilen, vet inte om jag ska ta bort varvspärren.
Polarn försöker konvertera mej till etanol konvertering
innan jag mappar den så kommer jag givetvis byta headers. tror det kommer bli Megan racing enbart för att dom är billigast.
det ska på ett Pulley kitt med när Phille tar ork men jag tror inte det har nån betydelse i mappningen.
sen finns det en massa tankar.. Coilovers..andra stolar,mer stöd, slippa glida runt och lätttare.. Kompressor..fälgar(men måste vara mycket lätta annars byter jag inte) Fusion kolfibethuv..osv osv.. Är riktigt sugen på en Nismo vinge i Kolfiber...behöver lite tryck på rumpan och tycker den ser original/snygg ut..kommer lacka den även om det är kolfiber..en kolfiberläpp i fronten vore snyggt med.
en liten prislista på grejer som jag "SKA" ha
har räknat på billiga prylar nu
Megan Racing Headers 4600kr ( är i billigaste laget..vet inte om jag litar på dom.annars kostar det med det dubbla för annat fabrikat)
Megan racing Coilovers 13220kr (eller D2) samma sak där. kostar 20.000kr annat fabrikat
Pulley Kitt lätt begagnad. suttit på men aldrig använt
Unichip så fort dom får det till min bil ca 6000kr
och bromsar då.. blir tyvär inga nya OK eftersom jag måste snåla
Skivor fram Performance Friction 2-delad (fullflytande) med nav i alu 4000kr styck
DBA 4000 slitsade skivor bak (par): 4530:-
Stålomspunna slangar, StopTech: ~1200 fram, ~900:- bak
Belägg Carbotech XP8: 1760:- fram, 1590:- bak
om jag inte köper D2 racing 8 kolvs OK,365 skivor och klossar för 16000kr. men det e bara fram
Däck ca 10000kr
Nismo vinge i Kolfiber lackad o monterad ca 6000kr
vilket blir över 60.000 kr som allra billigast räknat
och då har jag inte alls räknat monterings pengar på nått av det.
sen då så SKULLE jag VILJA ha Nismo 19 tummare,hela nismo kjolpaktet,Kolfiber huv och en Rotrex kompressor.
men då behövs den nya stakar, ny koppling och då lättat svänghjul osv osv osv osv
och lätt räknat så är det en 150.000kr där.... och sen då lätta stolar,kolfiber lucka osv osv osv...finns nog inget stopp
är väldigt rädd för försäkrings höjningen som kommer i sommar...
Bilder http://speedfreak.nu/modules.php?set_al ... _album.php[/img]